Může se zdát, že práce účetních je jednotvárná: sedíte u počítače, přebíráte, kontrolujete, přepisujete a účtujete doklady.
Realita je ale jiná, do kompetencí téměř každé účetní spadá mnoho dalších úkonů: nepopulární řešení neuhrazených pohledávek, posílání upomínek, telefonování, zjišťování, kde se toulají doklady atd.
Nedávno jsem byla svědkem toho, kdy kolegyně říká: „Představ si, volala jsem do firmy, protože už mě tady dva měsíce svítí neuhrazená faktura za nemalou částku. Paní se omlouvala a říkala, že bohužel naši fakturu v systému nemají, asi se ztratila při schvalování.“
Kolegyně se zeptala: „Kdy můžeme úhradu očekávat?“
Paní na druhém konci telefonní linky odpověděla: „Víte, u nás zpracování faktury trvá přibližně týden, tak snad koncem měsíce. Nezlobte se, ale rychleji to nedokážeme…“
Ještě se divíte, proč zpracování jedné faktury může trvat týden? Tato situace popisuje pouze dva schvalovatelé. Co když jich bude více? Nebo se bude čekat na další doklady k faktuře?
Dokáže někdo spočítat čas účetní, produktového manažera nebo finančního ředitele? Nehledě na to, že takových faktur je mnoho, a při tomto postupu se faktury mohou ztrácet, založit nebo někde zapomenout.
„PROČ UŽ KONEČNĚ NEZAČÍT POUŽÍVAT MODERNÍ TECHNOLOGIE A CELÝ PROCES DIGITALIZOVAT A AUTOMATIZOVAT? VŽDYŤ JE TO TAK SNADNÉ. ÚČETNÍM SE UVOLNÍ RUCE A MOHOU SE VĚNOVAT DŮLEŽITĚJŠÍ PRÁCI NEŽ PŘEPISOVÁNÍ A BĚHÁNÍM S DOKLADY PO FIRMĚ.“
Pokud pracujete s opakujícími se doklady, Datarios je umí zpracovat bez nutnosti zásahu účetní. Všechny zmíněné kroky se dějí automaticky.
DOKLADY BUDOU S MINIMEM PRÁCE ZAÚČTOVÁNY A PŘEHLEDNĚ ULOŽENY V DIGITÁLNÍM ARCHÍVU, BEZ NUTNOSTI UVOLŇOVÁNÍ DALŠÍCH PROSTOR A S KOMPLETNÍ DIGITÁLNÍ STOPOU, VČETNĚ ORIGINÁLU A PŘÍLOH! VŠECHNY DOKLADY MOHOU BÝT OPATŘENY ČASOVÝM RAZÍTKEM. DOKLADY V ARCHIVU NALEZNETE NA PÁR KLIKŮ, ŽÁDNÉ LISTOVÁNÍ A PŘEHAZOVÁNÍ ŠANONŮ.