Nastavení emailové schránky pro příjem elektronických dokladů provedete v menu Nastavení (1), záložka Workflow (2), Obecné nastavení (3). Nastavení pro schránku vytvoříte tlačítkem Nový (4).
Popis polí:
Uživatel (1) – emailová schránka, ze které se budou elektronické dokumenty vyčítat
Heslo (2) – přístupové heslo do emailové schránky
Host (3) – nastavit dle emailového klienta (např.: outlook@office365.com, pop3@seznam.cz…)
Port (4) – dle emailového klienta
Protokol (5) – dle emailového klienta (IMAP, POP3, EWS, OAuth, Graph pro Office365)
Dále nutné povolit Použít jako zdroj Workflow (7) a Konvertování dokumentů (8)
Pokročilé nastavení (6) – použijte v případě, že máte v emailové schránce založen adresář, ze kterého se mají dokumenty vyčítat. Potom do pole Adresář zadejte jeho název.
Funkčnost nastavení lze ověřit tlačítkem Otestovat připojení (10).
Nezapomeňte nové nebo změněné nastavení Uložit (9).
V menu Nastavení (1), záložka Workflow (2), Obecné nastavení (3) naleznete nastavení emailových schránek pro vyčítání dokumentů.
Před samotným nastavením emailové schránky je třeba autorizovat aplikaci (6). Po kliknutí na tlačítko budete přesměrováni na stránky Office365.
Vyberte protokol IMAP (1) a klikněte na tlačítko Autorizovat (2).
Přihlaste se účtem, který má oprávnění spravovat emailovou schránku.
Nemáte-li účet s patřičným oprávněním, popřípadě vyžaduje-li to Vaše organizace, požádejte administrátora o schválení přístupu.
Po úspěšném autorizování aplikace můžete nastavit emailovou schránku. Klikněte na tlačítko Nový (4).
Vyplňte přihlašovací jméno (1) a heslo (2).
Do pole Host (3) vyplňte “Outlook.office365.com”, do pole Port (4) hodnotu “995” a vyberte protokol “OFFICE 365 (IMAP)”.
V pokročilých nastaveních zadejte do pole Adresář (6) hodnotu “INBOX”.
V nastaveních Workflow zaškrtněte Použít jako zdroj Workflow a Konvertování dokumentů. V případě, že chcete importovat obrázky (například skeny faktur), zaškrtněte také volbu Konvertování obrázků.
Správné nastavení můžete ověřit tlačítkem Otestovat připojení (9). Uložte nastavení kliknutím na tlačítko Uložit (8).
V menu Nastavení (1), záložka Workflow (2), Obecné nastavení (3) naleznete nastavení emailových schránek pro vyčítání dokumentů.
Před samotným nastavením emailové schránky je třeba autorizovat aplikaci (5). Po kliknutí na tlačítko budete přesměrováni na stránky Office365.
Vyberte protokol GRAPH (1) a klikněte na tlačítko Autorizovat (2).
Přihlaste se účtem, který má oprávnění spravovat emailovou schránku.
Nemáte-li účet s patřičným oprávněním, popřípadě vyžaduje-li to Vaše organizace, požádejte administrátora o schválení přístupu.
Po úspěšném autorizování aplikace můžete nastavit emailovou schránku. Klikněte na tlačítko Nový (4).
Vyplňte přihlašovací jméno (1) a heslo (2).
Do pole Port (4) vyplňte hodnotu “995” a vyberte protokol “OFFICE 365 (GRAPH)”.
V nastaveních Workflow (5) zaškrtněte Použít jako zdroj Workflow a Konvertování dokumentů. V případě, že chcete importovat obrázky (například skeny faktur), zaškrtněte také volbu Konvertování obrázků.
Správné nastavení můžete ověřit tlačítkem Otestovat připojení (7). Uložte nastavení kliknutím na tlačítko Uložit (6).
Nejdříve je třeba nastavit připojení k emailové schránce na https://console.cloud.google.com/.
Klikněte na menu APIs & Services (1) a vyberte Credentials (2).
Vytvořte přístup kliknutím na Create Credentials a vyberte Service account.
Zadejte název servisního účtu a klikněte na tlačítko DONE.
Klikněte na vytvořený servisní účet.
Okopírujte si (například do Notepadu) email servisního účtu (1) a jedinečné ID (2) účtu.
Klikněte na záložku KEYS (1). Klikněte ADD KEY (2) a vyberte Create new key (3).
Vyberte typ klíče P12 (1) a klikněte CREATE (2).
Uložte si vytvořený klíč.
Ujistěte se, že API je ENABLED(1).
Nyní přejděte na https://admin.google.com/.
V menu Zabezpečení (1), Přístup a kontrola nad daty (2), Ovládací prvky rozhraní API (3) klikněte na SPRAVOVAT ZMOCNĚNÍ PŘÍSTUPU K CELÉ DOMÉNĚ (4).
Zadejte jedinečné ID služby (1) a adresu “https://mail.google.com/” (2). Klikněte na Autorizovat (3).
Nyní přejděte na https://app.datarios.cz/.
Menu Nastavení (1), záložka Workflow (2), Obecné nastavení (3).
Zadejte adresu emailové schránky (4) a heslo (5). Vyplňte email servisní služby (6), do pole Port (7) zadejte hodnotu “0” a zvolte protokol GMAIL (8).
Do pole Certifikát (9) přetáhněte stažený certifikát, případně využijte tlačítko Vyberte soubory.
V sekci Workflow zaškrtněte Použít jako zdroj Workflow a Konvertování dokumentů. Pokud chcete přijímat dokumenty ve formě obrázků (například skeny faktury), zaškrtněte také Konvertování obrázků.
Správnost nastavení ověříte kliknutím na tlačítko Otestovat připojení (12).
Uložte nastavení tlačítkem Uložit (11).
Nastavení, které umožní vyčítání dokumentů z nastavené emailové schránky do Vstupní fronty. Pokud tato funkce nebude povolena (4), nebudou se dokumenty do Vstupní fronty z emailové schránky vyčítat. Funkci lze zapnout v menu Nastavení (1), Workflow (2), Obecné nastavení (3). Změněné nastavení nezapomeňte Uložit (5).
V případě, že nechodí do Vstupní fronty dokumenty, ujistěte se, že máte vše dobře nastaveno.